شرایط و قوانین

قوانین و مقررات




ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:

۱-۱- شرکت: شرکت لیفت که نسبت به ارائه خدمات لیفت اقدام می‌کند.

۱-۲- لیفت: خدماتی نرم‌ افزاری که توسط شرکت به منظور معرفی ارائه می‌شود.

۱-۳- اپلیکیشن: نرم افزار تحت وب و تحت بستر موبایل متعلق به شرکت که به منظور استفاده از خدمات لیفت، حق استفادۀ موقت از آن برابر شرایط قراردادی و سند حاضر به کاربران اعطا می‌گردد.

۱-۴- کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی است اعم از مهمان و میزبان که از طریق اینترنت به اپلیکیشن لیفت متصل و از خدمات نرم افزاری لیفت بهرمند می‌شود.

۱-۵- کاربران: در این سند کاربر مهمان و میزبان به همراه هم با نام کاربران استفاده می‌شوند.

۱-۶- کاربر میزبان: شخص حقیقی یا حقوقی است که در اپلیکیشن میزبان لیفت به منظور دریافت درخواست میزبانی و ارائۀ خدمات ثبت ‌نام کرده ‌است.

۱-۷- کاربر مهمان: شخص حقیقی یا حقوقی است که در اپلیکیشن مهمان لیفت به منظور ارسال درخواست شرکت در فعالیت‌هایی که توسط میزبانان ارائه می‌شود ثبت‌ نام کرده‌اند.

۱-۸- حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات لیفت در اپلیکیشن لیفت ایجاد کرده‌اند.

۱-۹- اعتبار: مبلغی است که کاربران مهمان یا میزبان در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات لیفت دارند. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانۀ بانکی و کارت‌های عضو شبکۀ شتاب و یا با استفاده از لیفت کارت طبق شرایط و مقررات حاضر منظور و محاسبه خواهد شد.

۱-۱۰- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار لیفت قرار داده می‌شود اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره برداری از خدمات لیفت در اختیار شرکت قرار داده می‌شود، مانند اطلاعات مربوط به شرکت در تجربه، میزبانی تجربه، عکس‌ها، محتوای متنی، موقعیت مکانی، زمان شروع و پایان، موقعیت مکانی، نوع دستگاه موبایل یا دسکتاپ و غیره.

۱-۱۱- قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران : قانون اساسی، قوانین عادی، آئین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد اعم از قانون بیمه اجباری شخص ثالث، آئین نامه راهنمائی و رانندگی، قوانین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، قوانین شهرداری تهران.





ماده ۲ - حساب کاربری

۲-۱- کاربران با ثبت نام در لیفت و همچنین با هر بار استفاده از خدمات لیفت می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری لیفت را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن پذیرفته‌اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند و بنابراین استفادۀ مستمر کاربران از اپلیکیشن به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

۲-۲- برای استفاده از خدمات لیفت لازم است که هر کاربر مهمان اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در اپلیکیشن کنند. برای استفاده از خدمات لیفت کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت، آدرس پست الکترونیکی و شماره تلفن همراه خود را در اپلیکیشن لیفت ثبت کند.

۲-۳- کاربران می‌پذیرند اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در اپلیکیشن وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده شخص کاربران می‌باشند. در صورت اثبات خلاف این موضوع، شرکت مجاز به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع ذیصلاح می‌باشد.

۲-۴- کاربران متعهد می‌گردند که صرفا با ایمیل متعلق به خود نسبت به ثبت نام در اپلیکیشن لیفت اقدام نمایند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع صاحب ایمیل تماما مسئول بوده و شرکت به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.

۲-۵- هر شخص با توجه به مدارک هویتی تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان کاربر مهمان یا کاربر میزبان بنا به مورد در اپلیکیشن داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب‌های کاربری مذکور اقدام نماید.

۲-۶- مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن یا سایر خدمات مربوط به لیفت انجام می‌شود به عهدۀ کاربران، بنابه مورد، است. بنابراین مسئولیت مهمانانِ غیر از کاربر نیز، که با استفاده از حساب کاربری وی از خدمات لیفت استفاده می‌نمایند، کاملا متوجه خود کاربر مهمان می‌باشد.

۲-۷- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربران است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.

۲-۸- کاربران حق ندارند به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهند یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کنند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت‌های قانونی بهره برداری از خدمات لیفت متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.

۲-۹- در شرایط خاصی ممکن است از کاربر مهمان برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر مهمان اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر مهمان خودداری کند.

۲-۱۰- ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید و تشخیص شرکت، از کاربران درخواست اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود گردد. در این صورت کاربر مورد درخواست، متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر مذکور خودداری کند.














ماده ۳ - استفاده از لیفت

۳-۱- کاربران متعهد می‌شوند در حین استفاده از خدمات لیفت از استعمال دخانیات امتناع کنند.

۳-۲- با استفاده از خدمات لیفت کاربران می‌پذیرند و موظف می‌باشند که از لیفت برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا خلاف شرع یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکنند. کاربران حق ندارند اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست، همراه خود داشته باشند.

۳-۳- کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات لیفت به صورتی که به لیفت یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات لیفت در جهت منافع شخصی و یا آسیب اعم از مادی و یا معنوی به منافع شرکت اقدام نمایند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نماید.

۳-۴- کاربران می‌پذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرند که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شوند و یا اطلاعات مقتضی بموقع به ایشان نرسد.

۳-۵- شرکت ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربران ارائه کند که با وارد کردن این کدها در نرم‌افزار، یا درصدی از هزینۀ خرید بلیت کاسته یا درصدی از هزینۀ تجربه پس از آن به کاربر برگردانده ‌شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در اپلیکیشن لیفت اضافه ‌شود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آن‌ها، منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربر مهمان حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی را در این خصوص نخواهد داشت.

۳-۶- کاربران می‌پذیرند که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند - حتی اگر شرکت در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد - مگر اینکه شرکت رسماً این اجازه را به آن‌ها داده باشد.

۳-۷- کاربر مهمان می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که شرکت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از خدمات لیفت قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

۳-۸- کاربر مهمان می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه خرید بلیت به وی داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که شرکت برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربر مهمان دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آن‌ها تغییر دهد یا در صورت لزوم آن‌ها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آن‌ها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.

۳-۹- مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آن‌ها برای استفاده از خدمات لیفت به عهدۀ کاربران است.

۳-۱۰- کاربر مهمان می‌پذیرد حداکثر تعداد مهمانانی که می‌توانند در یک فعالیت شرکت کنند برابر با تعداد بلیت‌های خریداری شده از اپلیکیشن لیفت است و همراه آوردن افرادی که بلیت را از طریق اپلیکیشن لیفت تهیه نکرده‌اند غیر مجاز بوده و این افراد مجاز به شرکت در تجربه نخواهد بود و در صورت اطلاع رسانی از سمت مهمانان یا میزبان به شرکت با کاربر اصلی و صاحب حساب کاربر طبق قوانین سیستم برخورد خواهد شد و یا موضوع از طیق مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد شد.

۳-۱۱- کاربران متعهد می‌شوند پس از اتمام فعالیت از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات لیفت، از مهمانان­­­­­­­­­ کسب کرده‌اند، هیچ‌گونه استفاده‌ای نکنند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات مهمانان یا میزبانان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین لیفت خواهد بود. همچنین کاربران متعهد می‌شوند در طول تجربه، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از مهمانان یا میزبانان در خدمات لیفت ارائه شده است استفاده کنند. استفادۀ کاربران از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، شرکت مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.

۳-۱۲- با استفاده از خدمات لیفت مهمانان می‌پذیرند که در قبل، حین یا بعد از تجربه، لیفت را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات شخصی خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی یا شرکتی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند.

۳-۱۳- کاربران متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام استفاده از لیفت هستند.

۳-۱۴- کاربران می‌پذیرند و اعلام می‌دارند که متن حریم خصوصی لیفت را مطالعه کرده و مورد قبول ایشان است.

۳-۱۵- کاربران می‌پذیرند لیفت خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین کاربران مهمان و میزبان را برای توافق بر انجام و شرکت در یک تجربه فراهم می‌کند. در خدمات لیفت کاربر میزبان مختار است زمان و مکان برگزاری تجربه را به شکل دلخواه برنامه‌ریزی کند. همچنین کاربر مهمان مختار است حتی پس از پرداخت و رزرو تجربه و تا قبل از شروع زمان تجربه و با توجه به قوانین کنسلی ذکر شده در اپلیکیشن، در تجربه شرکت کرده یا از شرکت در آن انصراف دهد. بنابراین هر تجربه‌ای که کاربر مهمان در آن شرکت می‌کند یا کاربر میزبان ارائه می‌دهد باید به عنوان یک قرارداد لازم و مستقل بین کاربران میزبان و مهمان در نظر گرفته شود.

۳-۱۶- خدمات لیفت ممکن است با مشارکت خدمات شرکت‌های دیگری ارائه شود که شرکت لیفت کنترلی روی آن‌ها ندارد. در چنین شرایطی کاربران می‌پذیرند که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و لیفت مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.

۳-۱۷- از آنجایی که ممکن است از طریق حساب کاربری کاربر مهمان اصلی، مهمان و یا مهمانانی به غیر از کاربر مهمان اصلی از خدمات لیفت استفاده نمایند، مسئولیت پرداخت هزینه‌های مرتبط و همچنین هر گونه مسئولیت قانونی ایشان نسبت به کاربر میزبان و شرکت متوجه کاربر مهمان می‌باشد و بدین ترتیب کاربر مذکور و مهمانان مربوطه نسبت به شرکت دارای مسئولیت تضامنی می‌باشند.

۳-۱۸- کاربر مهمان متعهد می شود که به هیچ عنوان با حساب کاربری خود برای اشخاص زیر ۱۸ سال بدون حضور خود بلیت شرکت در تجربه خریداری ننماید. در غیر اینصورت چنانچه پس از شرکت مهمان زیر ۱۸ سال در تجربه میزبان مواجه با مورد فوق شود، مکلف به لغو (امتناع از انجام) تجربه بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده و هزینۀ تجربه تماما برعهدۀ کاربر مهمان اصلی که اقدام به خرید بلیت برای مهمان دیگر کرده است می‌باشد.














ماده ۴ - هزینه ها و پرداخت

۴-۱- کاربر مهمان می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که وی به شرکت می‌پردازد وجود ندارد.

۴-۲- کاربر مهمان می‌پذیرد هزینۀ تجربه از طرف میزبان مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ تجربه نمی‌تواند داشته باشد. بدیهی است از آنجایی که کاربر مهمان مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی میزبان می‌باشد، در صورت خرید بلیت این عمل به منزله‌ی قبولی تجربه بوده و عدم شرکت مهمان در تجربه (و کنسل نکردن) تفاوتی با شرکت در تجربه نکرده و هیچگونه مبلغی به مهمان بازگشت داده نخواهد شد.

۴-۳- پرداخت هزینۀ تجربه فقط از طریق روش‌هایی که توسط لیفت مشخص می‌شود، می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از: پرداخت از طریق اعتبار موجود در حساب کاربری لیفت و پرداخت اینترنتی.

۴-۴- کاربران می‌پذیرند هزینۀ تجربه ارائه و اعلام شده از سوی میزبان، ممکن است بسته به ویژگی‌های تجربه ارائه شده از جمله نوع تجربه، زمان تجربه، مدت زمان تخمینی جهت انجام تجربه، مکان تجربه، تصمیم میزبان به ایجاد تفاوت در هر سانس تجربه و یا عوامل دیگر متغیر باشد. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی میزبان بر اساس استانداردهای موجود و صلاحدید میزبان تعیین گردیده است و در صورت پذیرش از سوی مهمان و انجام عمل پرداخت، ایشان حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی دراین خصوص نخواهند داشت.

۴-۵- کاربر مهمان می‌پذیرد که باید هزینۀ تجربه را قبل از شرکت در تجربه و فقط با استفاده از شیوه‌های پرداختی که توسط شرکت ذکر شده و قابل قبول است، با خرید بلیت پرداخت نماید. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامۀ لیفت یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق نرم‌افزار فراهم نشود، کاربر مهمان همچنان موظف به پرداخت هزینۀ تجربه خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی کاربر مهمان با مرکز تماس شرکت لیفت با روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که کاربر مهمان به هر دلیلی از جمله مشکلات نرم‌افزار پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ تجربه را از اعتبار کاربر مهمان در لیفت کسر کند و در صورت عدم پرداخت حساب کاربری مسدود خواهد شد.

۴-۶- کاربر مهمان می‌پذیرد خرید بلیت تجربه به معنی تمایل ایشان برای شرکت در تجربه بوده و در صورت عدم حضور در تجربه و عدم استفاده از امکان کنسلی همچنان مبلغ به صورت کامل از کیف پول ایشان کسر شده و امکان استرداد آن وجود ندارد. هر بلیت تجربه در لیفت دارای اطلاعات تماس ضروری میزبان، مسیر‌یابی و امکان تماس با پشتیبانی است لذا در صورتی که مهمان در مکان مشخص‌ شده به عنوان مبدا شروع تجربه در زمان مشخص حضور پیدا نکند، هزینه‌ای که بابت خرید بلیت از ایشان دریافت شده‌ است به هیچ شکل قابل استرداد نخواهد بود.

۴-۷- کاربر مهمان می‌پذیرد هر گونه تخریبی که به واسطه‌ی ایشان در بازه‌ی شرکت در تجربه به اموال کاربر میزبان و یا مهمان در نتیجۀ استفاده از خدمات، وسایل، امکانات، ملک شخصی میزبان، وسایل و لوازم سایر مهمانان با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینه‌های مربوط به تعویض، تعمیر، شست و شو، خرید و غیره به عهدۀ وی خواهد بود. در چنین مواردی شرکت حق دارد این هزینه‌ها را از اعتبار موجود در حساب لیفت کاربر مهمان کسر یا از وی وصول کند. در صورتی که اعتبار موجود نزد شرکت به میزان خسارات وارده و هزینه‌های مرتبط بر آن نباشد، کاربر میزبان و یا شرکت مجاز به پیگیری وصول مطالبات مذکور از طریق مراجع ذیصلاح خواهد بود. همچنین چنان چه کاربر مهمان اقدام به فحاشی، توهین و ضرب و جرح و سایر اقدامات خلاف قانون علیه کاربر میزبان نماید حق مراجعه کاربر میزبان به مراجع قضایی ذیصلاح محفوظ است. علاوه بر آن شرکت حق مراجعه به مراجع قضایی از جهت لطمه به شهرت و اعتبار تجاری خود را خواهد داشت.

۴-۸- کاربر مهمان می‌پذیرد خدمات لیفت صرفا معرفی مهمان به میزبان و فروش بلیت شرکت در تجربه است و شرکت دخالتی در شیوه‌ی اجرای تجربه، قوانین داخلی شرکت در تجربه و غیره نداشته و مهمان با انجام عمل خرید اقرار می‌نماید به طور کامل شرایط شرکت در تجربه را مطالعه کرده و همه‌ی موارد مرتبط با آن را پذیرفته است.














ماده ۵ - مسئولیت لیفت

۵-۱- شرکت با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ۱۲ ساعته (۹ صبح تا ۹ شب)، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفاده از خدمات لیفت بین کاربران، و ایجاد صلح و سازش فی مابین آن‌ها می‌کند.

۵-۲- شرکت با استفاده از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی از کاربران مهمان در انتهای تجربه تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.

۵-۳- شرکت تلاش خود را جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن‌ همراه و …) نخواهد داد.

۵-۴- تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور می‌باشد.

۵-۵- چنانچه هر یک از کاربران لیفت در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس و واحد رسیدگی به شکایات لیفت مطرح و شرکت پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.

۵-۶- جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائۀ خدمات لیفت و استفاده از نرم‌افزار‌های مهمان و میزبان، همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران توسط لیفت در نرم‌افزار قرار داده شده است و اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آن‌ها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات لیفت آشنا شوند. همچنین همکاران ما در مرکز تماس پاسخگوی هر گونه ابهام و سوال کاربران هستند. لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق اپلیکیشن امکان پذیر است و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست.

۵-۷- مسئولیت لیفت فقط در فرضی است که کاربر مهمان از طریق اپلیکیشن لیفت بلیت شرکت در تجربه را خریداری کرده است و کاربر میزبان نیز از طریق خدمات اپلیکیشن لیفت اقدام به ارائه‌ی خدمت به کاربر مهمان کرده است. لذا اگر کاربر میزبان و کاربر مهمان که در اپلیکیشن لیفت ثبت نام کرده‌اند خارج از اپلیکیشن با یکدیگر بر انجام تجربه توافق نمایند هیچ گونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.














ماده ۶ - مسئولیت کاربران

۶-۱- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام تجربه) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و شرکت می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی شرکت به عمل آورد.

۶-۲- هر گونه اقدامی از سوی کاربر میزبان که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های شرکت شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد. شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر همراه را مسدود کند و در صورت نیاز، علیه شخص اقدام قانونی انجام دهد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.

۶-۳- کاربر میزبان متعهد می‌شود تنها از علایم و اقلام سازمانی که توسط لیفت تهیه و در اختیار او گذاشته شده است استفاده کند و مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران مهمان و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ کاربر میزبان بوده و در صورت لزوم شرکت به قطع خدمات با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به شرکت خواهد بود.

۶-۴- مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نیز عدم استفاده از نرم‌افزار لیفت در حین رانندگی برای میزبانانی که تجربه‌هایی ارائه می‌دهند که در آن‌ها استفاده از وسیله‌ی نقلیه ضروری است و حفظ سلامت خودرو و مهمانان توسط میزبانانی که در لیفت فعالیت می‌کنند برعهدۀ کاربران میزبان است.

۶-۵- کاربر میزبان متعهد به بیمه نمودن وسیله نقلیه تا سقف تعهدات قانونی خود می‌باشد تا در صورت بروز خسارات به اشخاص ثالث و یا هر یک از سرنشینان امکان جبران خسارات از طریق شرکت بیمه گر میسر باشد. این مهم عموما برای میزبانانی مطرح است که با وسیله‌ی نقلیه اقدام به ارائه‌ی تجربه به مهمانان خود می‌نمایند.

۶-۶- در صورتی که در حین تجربه کاربر میزبان نسبت به نقض تعهدات قانونی از سوی کاربر مهمان اطلاع پیدا کند، کاربر میزبان متعهد به اعلام گزارش به مرکز تماس شرکت و مراجع انتظامی خواهد بود.

۶-۷- کاربر مهمان مطلع است و می‌پذیرد که در زمان نصب نرم‌افزار لیفت یا به‌ روزرسانی آن، نسبت به فعال‌ سازی یا غیر فعال‌ سازی گزینه‌ی دسترسی به «اطلاعات آماری» در بخش تنظیمات نرم‌افزار اقدام می‌کند. کاربر مهمان در فعال‌ سازی یا غیر فعال‌ سازی گزینه‌ دسترسی به «اطلاعات آماری» کاملا مختار است. لازم به توضیح است که دسترسی به اطلاعات آماری در تحقیقات بازاریابی و برای بهبود تجربه با لیفت به کار می‌رود و به صورت خودکار فعال است.














ماده ۷ – شرایط همراه داشتن وسایل خطر آفرین در حین ارائه‌ی تجربه از سمت کاربران:

۷-۱- وسایلی که کاربران نباید به همراه داشته باشند عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات اتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو.

۷-۲- وسایل همراه کاربر مهمان باید متناسب با موارد ذکر شده در توضیحات تجربه‌ی خریداری شده باشد و همراه آوردن وسایلی که ممکن است به تجربه‌ی دیگر مهمانان یا عملکرد میزبان در ارائه‌ی تجربه آسیب بزند ممنوع می‌باشد.

۷-۳- در تجربه‌هایی که مهمانان توسط وسیله‌ی نقلیه‌ی میزبان حرکت می‌کنند، بار غیر متعارف، باری است که فضا را برای مهمان‌های دیگر یا میزبان تنگ کند یا ارتباطی به برگزاری تجربه نداشته باشد.

۷-۴- میزبان تجربه متعهد است در صورت طراحی تجربه‌ای که نیازمند وسیله‌ی نقلیه است، از محیا بودن فضای خالی کافی در ماشین (اتاق و صندوق) برای همراه آوردن وسایل مورد نیاز مهمان‌ها اطمینان حاصل کرده و در صورتی که یک یا عده‌ای از مهمان‌ها به دلیل عدم محیا بودن شرایط حمل بار نتوانند در تجربه شرکت کنند، طبق شرایط پرداخت و جریمه‌ی میزبانان عمل خواهد شد و مسئولیت بر عده‌ی میزبان است.

۷-۵- در هر صورت کاربر میزبان مجاز به عدم پذیرش کاربر مهمانی است که به شرح فوق می‌باشد. در صورتی که در ابتدای تجربه، کاربر میزبان از محتویات همراه کاربر مهمان که ممکن است از لحاظ قانونی مساله ساز باشد یا آسیب به تجربه‌ی سایر مهمان‌ها بزند مطلع نباشد و در حین ارائه‌ی تجربه نسبت به اقلام همراه کاربر مهمان اطلاع پیدا کند، در حین برگزاری تجربه مجاز به قطع و لغو تجربه می‌باشد. در این صورت کاربر میزبان مکلف به اعلام گزارش فوری موضوع به شرکت و مراجع انتظامی می‌باشد و همچنین شرکت هیچگونه بازگشت وجهی به مهمان نخواهد داشت.

۷-۶- چنان چه کالایی متعلق به کاربر مهمان که در تجربه شرکت کرده است در منزل/خودرو/نزد میزبان باقی بماند کاربر میزبان مکلف است پس از آگاهی از این مسئله در اسرع وقت به شرکت اطلاع رسانی نماید و کالا به صورت امانت تا مدت یک هفته نزد کاربر میزبان باقی می‌ماند و در محل مورد توافق کاربر میزبان و کاربر مهمان و تحت نظارت و پیگیری شرکت (نظارت به معنی انجام هماهنگی بین میزبان و مهمان است و مسئولیتی در قبال تحویل حضوری کالا یا هر مورد دیگری متوجه شرکت نخواهد بود)، کالا به کاربر مهمان تحویل می‌گردد.

کاربر میزبان و کاربر مهمان تماما موظف به توافق بر سر شرایط و چگونگی تحویل کالا به یکدیگر می‌باشند و شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال عدم توافق طرفین بر سر تحویل گرفتن کالا یا ادعای مهمان مبنی بر سرقت کالا از ایشان در صورت عدم پیگیری مهمان از شرکت و شخص میزبان نخواهد داشت.









ماده ۸ - موارد فنی

۸-۱- کاربران حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای لیفت شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

۸-۲- کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات لیفت را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار لیفت یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

۸-۳- کاربران حق ندارند نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.

۸-۴- کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش از سامانۀ لیفت یا سامانه‌های مرتبط با لیفت انجام دهند.














ماده ۹ - محتوای تولید‌شده از سوی کاربران

شرکت ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهد که در وب‌سایت، نرم‌افزار یا سایر بخش‌های اپلیکیشن و این سامانه، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. این مطالب (شامل عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه) که به این شکل در اپلیکیشن ثبت شود، قابل ویرایش توسط کاربر بوده. کاربر آگاهی و موافقت خود را از استفاده شرکت از این اطلاعات و نسخ مختلف آن در جهت مصارف مختلف (تحلیل آماری، تبلیغات، پیگیری‌های قضایی، احراز هویت، جلوگیری از کلاهبرداری، جلوگیری از جعل هویت و غیره) اعلام می‌دارد و موافقت می‌کند با ثبت هرگونه اطلاعات در اپلیکیشن این موارد از حالت محرمانگی خارج شده‌اند. همچنین به صلاحدید شرکت و برای جلوگیری از کلاهبرداری، جعل هویت یا اعمال مخاطره آمیز اطلاعات کاربران تا مدت زمانی که به صلاحدید شرکت اطلاعات غیر قابل سوء استفاده می‌شوند بایگانی خواهد شد. 













ماده ۱۰ - قطع خدمات

شرکت در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (میزبان یا مهمان) می‌تواند برای شرکت یا سایر مهمانان یا میزبانان خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات لیفت را دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.














ماده ۱۱ - توافق از راه دور

۱۱-۱- کاربران توافق می‌کنند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به شرکت، از طریق سامانه لیفت بعمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کنند.

۱۱-۲- مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربران برعهدۀ کاربر مذکور بوده و وی ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.

۱۱-۳- کاربران می‌پذیرند هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف شرکت به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

۱۱-۴- کاربران با عضویت در خدمات لیفت قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.